Refugium Films – zapiski z planu2020-04-01T12:42:51+02:00

Storyboard – rysopis filmu | Produkcja Filmów Reklamowych i Promocyjnych

Scenariusz każdego filmu powstaje w wyobraźni autora scenariusza. W następnym etapie, wyobrażony materiał jest przenoszony z głowy na papier albo klawiaturę komputera i już wtedy następuje pierwsza selekcja wypełniających głowę scenarzysty obrazów. Autorzy scenariuszy filmowych opowiadają często o wielu kolejnych wersjach scenariusza wielokrotnie pisanych całkiem od nowa, zanim oddali go producentom, ale i wtedy jeszcze mieliby chęć coś w tym scenariuszu zmienić, dodać albo wyrzucić. Być może ten niepokój jest psychologicznie uzasadniony tym, że istotą każdego filmu – animowanego, czy [...]

O strategii i marketingu internetowym | Produkcja Filmów Reklamowych | Produkcja Video

Od czasu, gdy homo sapiens zaczęli walczyć ze sobą o wszystko, od walki o ogień i pożywienie, poprzez przestrzeń życiową, pastwiska, ziemie uprawne, surowce, aż do wiedzy, idei, technologii i światopoglądów, minęło wiele tysiącleci, ale końca tych walk nie widać. Dzisiaj ludzkość, a przynajmniej ta jej część, która od zbieractwa i kamienia łupanego wyewoluowała do ery konsumpcjonizmu i nad obfitości dóbr, o które już nie musi toczyć krwawych bojów, toczy walkę o… pozbycie się nagromadzonych zasobów. Bo, do czego innego, [...]

O rodzajach i formach reklamy internetowej | Produkcja Filmów Reklamowych i Promocyjnych

Reklama internetowa pojawiła się właściwie wraz z powstaniem Internetu. Początkowo miała ona formę reklamy e-mailowej, czyli była rozpowszechniana wraz z korespondencją e-mali. Internet, jako medium przekazujące treści reklamowe i promocyjne, bardzo zyskał na atrakcyjności u reklamodawców, gdy wraz z przeglądarką Mosaic, wprowadzoną do Internetu w pierwszych latach 90-tych XX w., pojawiła się możliwość przekazywania grafiki i ramek. Ta możliwość spowodowała gwałtowny skok zainteresowania możliwościami reklamy internetowej, co z kolei spowodowało multiplikację metod i sposobów przekazywania informacji, a w tym także [...]

O etyce i ochronie prywatności w marketingu internetowym | Video Marketing

Internet, to najbardziej demokratyczne i egalitarne medium w historii świata. Należy w jednakowym stopniu do wszystkich, liczonych w miliardach użytkowników na całym świecie. Anonimowość internetu zapewnia równość – w internecie nie ma podziałów na klasy, kasty, lepsze lub gorsze kategorie – wszyscy są sobie równi. Lecz chociaż wolność, demokracja i równość są największymi wartościami współczesnej cywilizacji, to w połączeniu z anonimowością dają złu wielkie pole do działania. O tym, że Internet jest wykorzystywany w złych celach wiadomo właściwie od początków [...]

Szkolenie on-line w czasach pandemii | Produkcja Filmowa i Telewizyjna

Czas szalejącej w świecie pandemii nie tylko nie minął, ale nie wiadomo wciąż, kiedy osiągnie szczyt, po którym liczba zakażeń zacznie opadać, a porządek spraw i rzeczy zacznie się normalizować. Eksperci gospodarczy i komentujący światowe wydarzenia myśliciele twierdzą, że świat po pandemii będzie zupełnie inaczej funkcjonował i gruntownej zmianie ulegną życiowe potrzeby ludzi. Niektórzy twierdzą, że ludzkość właśnie zakończyła erę konsumpcjonizmu i nieustannego rozwoju rynku dóbr materialnych i usług i zacznie poszukiwać innych wartości. Obecnie jednak trudno sobie wyobrazić, jak [...]

Live Stream – streamować każdy może

Praktycznie każdy posiadacz telefonu komórkowego, a któż go dzisiaj nie ma, może sobie dowolnie robić live streaming, czyli relacjonować coś na żywo z dowolnego wydarzenia w dowolnym miejscu i czasie. Live stream stał się czynnością tak powszechną, że siłą rzeczy to angielskie określenie zostało zaadoptowane do języka polskiego, jako „strimowanie” i znaczy to, co znaczy, czyli transmitowanie, lub przekazywanie na żywo obrazu i dźwięku. Można, więc śmiało powiedzieć, że strimować każdy może, ale gwoli uczciwości warto natychmiast dodać: jedni lepiej, [...]

Warunki realizacji udanego filmu reklamowego | Produkcja Filmów Reklamowych

Dzisiaj filmować można wszystko i może to robić dosłownie każdy. Tym większe zadanie stoi przed profesjonalnymi twórcami filmów reklamowych, a także różnego rodzaju kampanii promujących produkty, usługi, wizerunki, idee i wiedzę. Odpowiedź na pytanie, co zrobić, żeby stworzyć najlepszy film reklamowy może być okrutnie prosta: - trzeba wiedzieć, jak to się robi, czyli mieć odpowiednie przygotowanie zawodowe i doświadczenie, albo jeszcze inaczej: – być profesjonalistą. Bez spełnienia tych warunków, oczywiście, też można zrobić amatorski film, który osiągnie niebotyczną oglądalność i [...]

Łatwo nie będzie, ale….. | Produkcja Filmowa | Livestreaming

Nikt już nie może mieć wątpliwości, że trwająca wciąż pandemia generuje straty nieznanych dotąd rozmiarów. Już teraz można zakładać, że załamaniu albo już uległy, albo ulegną w najbliższej przyszłości całe gałęzie gospodarki światowej. Gruntowne przemodelowanie przechodzi właśnie między innymi rynek pracy. Jeszcze nikt nie wie, jak głębokie zmiany nastąpią w stosunkach pracodawca/pracownik, chociaż potężny i nagły wzrost bezrobocia nie pozwala biernie czekać na zmianę koniunktury i mieć nadzieję, że “jakoś to będzie”.  Ale mimo tego trącącego pesymizmem wstępu, jest wiele [...]