
W epoce, gdy można wyprodukować dowolną ilość rzeczy mniej lub bardziej potrzebnych ludziom, podstawowym problemem jest zainteresowanie produktem lub usługą, jak największej liczby potencjalnych nabywców. O przyciągnięcie uwagi konsumentów, stratedzy marketingu toczą nieustanną walkę.
Dzisiaj największym w historii obszarem działań wojennych jest Internet. Generałami są informatycy i stratedzy marketingowi, a żołnierzami miliardy użytkowników informacji i treści zawartych w bezmiarze Sieci. Żołnierze – użytkownicy Internetu najczęściej nie do końca zdają sobie sprawę, że są na różne sposoby stymulowani i zachęcani, przez strategów marketingu internetowego do udziału w walce o sprzedaż takiego, a nie innego produktu, usługi a czasem idei, czy światopoglądu. Zadaniem informatyków jest dostarczanie programów i narzędzi walki. Natomiast zadaniem strategów marketingowych jest wyznaczanie kierunków i sposobów walki o uwagę konsumentów.
Reklamodawcy mają możliwość stosowania mierników opłacalności swoich reklam, za pomocą, których dowiadują się, jakim zainteresowaniem potencjalnych nabywców cieszyła się reklama ich produktu, usługi lub promowanych treści. Podstawowymi miernikami, za pomocą, których dokonuje się rozliczeń między reklamodawcami, a strategami marketingowymi, są wskaźniki: CPM – pokazujący liczbę otwarć treści reklamowych w tysiącach; CPC – pokazujący liczbę kliknięć w link, stronę, lub inną formę reklamy internetowej; CPA – pokazujący skuteczność reklamy na stronie partnerskiej, przez liczbę odwiedzających nakłonionych do wykonania określonych czynności, na przykład wypełnienia ankiety, złożenia zamówienia lub innej formy okazania zainteresowania reklamowanym produktem.
Niewątpliwie jednym z ważniejszych narzędzi w walce o konsumenta są filmy reklamowe i kampanie promocyjne oferowane przez wyspecjalizowane zespoły strategów marketingowych, działających we współpracy z zespołami profesjonalnych twórców filmowych, w tym także z Refugium Films.