Social media – media społecznościowe, to takie środki masowego przekazu, mass media, czy też publikatory, które wykorzystują nowoczesne technologie i rozbudowane narzędzia służące komunikowaniu się i interakcji między członkami społeczeństwa na niespotykaną dotychczas skalę, sprawiły, że całkowicie zmienił się sposób przekazywania informacji, a dostęp do źródeł tych informacji i samej informacji stał się, jak nigdy dotąd powszechny, wspomagając proces demokratyzacji i egalitaryzacji społeczeństw. Kto wie, w jak wielkim stopniu ludzkość zawdzięcza właśnie mediom społecznościowym tak długi okres pokojowego współistnienia w skali globalnej. Uświadomienie sobie tej współzależności może ułatwić przypomnienie, że wynalazek internetu powstał z chęci zabezpieczenia się przed wybuchem jądrowym.

Tymczasem Internet sprawia, że rozrastają się różne formy mediów społecznościowych od blogów, networkingu sieci biznesowych, w których następuje wymiana zasobów, informacji, wzajemnego wsparcia i korzystnych kontaktów biznesowych; forów dyskusyjnych, portali umożliwiających wymianę zdjęć, filmów reklamowych; forów wymiany opinii o produktach, usługach i promocjach wizerunków, myśli, idei i wiedzy; portali umożliwiających wymianę filmów video, przekazów na żywo – live streamingów i explainer video. Media społecznościowe, jak Facebook, czy Twitter, umożliwiają tworzenie grup społecznościowych połączonych wspólnymi zainteresowaniami, poglądami politycznymi, zainteresowaniami kulturą i sztuką.

Zakładki społecznościowe – social bookmarking, czyli odnośniki do stron internetowych, ułatwiają dotarcie do poszukiwanych informacji i potrzebnych treści, dzięki stosowaniu etykiet i tagów. To właśnie te metadane ułatwiają udostępnianie i odnajdywanie filmów reklamowych i informacji o akcjach promocyjnych w Sieci, a to znaczy, że mogą zapewnić i zapewniają filmom reklamowym szeroki odbiór ze strony potencjalnych nabywców reklamowanych produktów, usług i promowanych treści.

Umożliwienie filmowi reklamowemu dotarcie do jak najszerszej widowni to warunek udanej kampanii reklamowej

Media społecznościowe, jak żadne inne dotąd spełniają wszystkie kryteria szybkiego i powszechnie dostępnego przekazu informacji. Przede wszystkim mają nieporównywalny z niczym innym zasięg – docierają praktycznie bez ograniczeń do każdego użytkownika w dowolnym miejscu i czasie. Ponadto są dostępne ze względów finansowych – prawie wszystkie dostępne w mediach społecznościowych informacje można uzyskać nieodpłatnie. Poza tym cechuje je natychmiastowa możliwość dostępu do informacji, trwałość zapisanych treści i użyteczność

Każdy producent produktu lub usługi, chcący poszerzyć krąg potencjalnych nabywców zainteresowanych jego ofertą, powinien poszukując najlepszych dla siebie twórców filmów reklamowych i projektantów kampanii promocyjnych, zapoznać się z możliwościami zespołu producenckiego.

O możliwościach twórczych studia czy zespołu filmowego najlepiej świadczą jego dotychczasowe osiągnięcia. Zapoznanie się z nimi ułatwi dostępne w każdym studiu filmowym portfolio, w którym można znaleźć wykaz dotychczasowych dokonań, recenzje i opinie o możliwościach poszczególnych członków zespołu od operatorów, scenarzystów, reżyserów dźwięku, oświetleniowców, montażystów aż do reżyserów. Skuteczność i efektywność filmu reklamowego lub kampanii promocyjnej jest możliwa tylko w wyniku zgodnej współpracy wypróbowanych profesjonalistów, co może zapewnić m.in. Refugium Films.