Nie tylko japońscy doradcy biznesowi twierdzą, że najkrótszy okres rozwijania biznesu wynosi sześć lat i jako dobrą oznakę prawidłowego rozwoju, przyjmują działania producenta lub sprzedawcy produktu czy usługi w kierunku rozszerzenia działalności poprzez reklamę i promocję. Wychodzą, bowiem z założenia, że o prawdziwym rozwoju firmy może mówić właściciel, który ma zapewniony byt własny i rodziny i chce inwestować i zarabiać na przyszłe lata i następne pokolenia. Żeby to osiągnąć musi nie tylko ulepszać swój produkt lub oferowaną usługę, ale reklamować ją i nieustannie poszerzać krąg odbiorców. Najskuteczniejszym i najbardziej efektywnym sposobem reklamowania towarów i usług był od wczesnych lat 40-tych XX wieku, kiedy nadano pierwszą reklamę w telewizji, film reklamowy emitowany w najpopularniejszych sieciach telewizyjnych i radiowych. Specjaliści od marketingu obliczali, że emisja filmów reklamowych via telewizja, przynosiła właścicielowi reklamowanego produktu zwiększenie obrotów od 15 do 80% już w pierwszym roku nadawania!

Jednakże, mimo, że filmy reklamowe i promocyjne rozpowszechniane za pośrednictwem telewizji nadal są skutecznym i efektywnym sposobem zwiększania sprzedaży produktów i usług, to zyskały sobie groźnego konkurenta w postaci social mediów, albo inaczej mediów społecznościowych. Dzisiaj trudno nawet sobie wyobrazić bardziej skuteczny i efektywny nośnik filmów reklamowych i innych przekazów od mediów społecznościowych.

Nic, więc dziwnego, że propozycje profesjonalnych studiów i pracowni filmowych, oferujących potencjalnym reklamodawcom swoje usługi w zakresie filmów reklamowych i promocyjnych, idą obecnie w kierunku przystosowania ich do specyfiki social mediów, a mówiąc najprościej o zapewnienie im jak najlepszej konwersji w wyszukiwarkach internetowych, zapewniających najwyższą „klikalność”, potwierdzającą dotarcie informacji o reklamowanym produkcie, usłudze lub promowanych treści do szerokiego kręgu potencjalnych nabywców.

Dlaczego kampanie oraz  filmy reklamowe promujące wizerunek, wiedzę i idee powinny być dostosowane do potrzeb mediów społecznościowych?

Profesor Andreas Kaplan definiuje pojęcie „social media”, jako grupę użytkowników internetu, bazującą na internetowych rozwiązaniach aplikacji, które opierają się na ideologicznych i technologicznych podstawach Web 2.0 (czyli serwisów internetowych, w których podstawową rolę odgrywa treść generowana przez użytkowników tych serwisów) umożliwiających tym użytkowników tworzenie i wymianę interesujących ich treści. Dzięki wszechobecnej dostępności, media społecznościowe całkowicie odmieniły sposób porozumiewania się poszczególnych ludzi, jak i przepływu informacji między organizacjami, przedsiębiorstwami i wszystkimi uczestnikami życia społecznego i gospodarczego i osiągnęły nigdy dotąd nie notowaną prędkość i zasięg przepływu informacji. Dość powiedzieć, że największe medium społecznościowe Facebook, w połowie 2019 r. notował ponad 2,5 miliarda aktywnych użytkowników.

Profesjonalni producenci filmów reklamowych, a w tym także Refugium Films są w stanie zapewnić swoim klientom nie tylko wyprodukowanie nośnego filmu reklamowego, ale i zapewnienie mu jak największą rozpoznawalność w mediach społecznościowych.