
Marketing internetowy, ogólnie rzecz ujmując, służy do przekazywania informacji, których celem jest pozyskanie uwagi potencjalnych nabywców produktów, usług i promowanie określonych idei oraz wiedzy na pożądane tematy. Narzędziami strategów marketingowych są przede wszystkim różne formy reklamy, a wśród nich najważniejsze to: banery – mające formę krótkiej informacji o reklamowanym produkcie, pojawiającej się w niewielkim prostokącie na stronie internetowej; reklamy multimedialne; reklamy w mediach społecznościowych, w tym tzw. interstitial – inwazyjne narzędzie zajmujące znienacka całą przeglądaną stronę; e-mail marketing i nierozerwalnie z nim związany e-mail spam. Najważniejszymi narzędziami strategii marketingowych są jednak te, które zapewniają najlepsze pozycjonowanie informacji i treści w przeglądarkach internetowych.
Reklama internetowa stała się najważniejszą bronią w walce o pozyskanie uwagi potencjalnych nabywców produktów, usług i promowanych idei i treści. Wynika to przede wszystkim z tego, że daje ona nigdy przedtem niespotykane możliwości natychmiastowego dotarcia informacji od nadawcy do odbiorcy, niezależnie od miejsca i czasu. Taki stan rzeczy i związane z tym możliwości umieszczania reklam na właściwych dla przedmiotu reklamy stronach internetowych, zapewnia reklamodawcy skuteczność i efektywność inwestycji w reklamę, które są nadrzędnym celem walki o uwagę potencjalnych konsumentów reklamowanych produktów i treści.
Reklamodawcy mają możliwość stosowania mierników opłacalności swoich reklam, za pomocą, których dowiadują się, jakim zainteresowaniem potencjalnych nabywców cieszyła się reklama ich produktu, usługi lub promowanych treści. Podstawowymi miernikami, za pomocą, których dokonuje się rozliczeń między reklamodawcami, a strategami marketingowymi, są wskaźniki: CPM – pokazujący liczbę otwarć treści reklamowych w tysiącach; CPC – pokazujący liczbę kliknięć w link, stronę, lub inną formę reklamy internetowej; CPA – pokazujący skuteczność reklamy na stronie partnerskiej, przez liczbę odwiedzających nakłonionych do wykonania określonych czynności, na przykład wypełnienia ankiety, złożenia zamówienia lub innej formy okazania zainteresowania reklamowanym produktem.
Niewątpliwie jednym z ważniejszych narzędzi w walce o konsumenta są filmy reklamowe i kampanie promocyjne oferowane przez wyspecjalizowane zespoły strategów marketingowych, działających we współpracy z zespołami profesjonalnych twórców filmowych, w tym także z Refugium Films.