Jedną z głównych trosk twórców filmów reklamowych i promocyjnych jest w epoce internetu, promocja nie tylko produktu lub idei będących przedmiotem filmu, lecz także odpowiednie wypromowanie własnego produktu, czyli właśnie filmu reklamowego albo promocyjnego. Co z tego, bowiem, że twórcy filmu wyprodukują prawdziwe dzieło sztuki, skrzące humorem, albo wzruszające do łez i teoretycznie najlepiej spełniające swoje pierwotne zadanie, czyli skutecznie i efektywnie promujące sam produkt oraz wizerunek producenta, który zainwestował w reklamę, skoro to ich dzieło, wraz z przekazem, które zawiera przepadnie w odmętach internetu oraz w chmurze miliarda informacji o produktach konkurencyjnych.

Dlatego jest niezmiernie ważne, żeby nie tylko sam film reklamowy był tak zrealizowany, żeby był i skuteczny i efektywny, ale, żeby on sam był wyposażony w odpowiednie elementy, które muszą go odróżniać od innych i być łatwo zauważalnym w wyszukiwarkach internetowych. Atrakcyjne logo, charakterystyczny sygnał dźwiękowy, czy też znana powszechnie twarz osoby prezentującej przedstawiane w filmie reklamowym produkty i treści, niesłychanie ułatwiają konwersję i migrację danych, czyli poprzez zamianę informacji zapisanych w jednym formacie i dostosowanie ich do wymagań różnych oprogramowań, zapewnienie filmowi lepsze pozycjonowanie w różnych wyszukiwarkach, co z kolei przekłada się na wydatne poprawienie „klikalności”. Czyli upraszczając, chodzi o wyposażenie filmu reklamowego w takie cechy, które będą podnosiły jego rozpoznawalność w internecie i w mediach społecznościowych. Ale samo zapewnienie filmowi reklamowemu rozpoznawalności nie powinno zadowolić twórców filmu, a tym bardziej firmy, która w ten film zainwestowała.

Równie ważna jak rozpoznawalność filmu reklamowego jest promocja samego filmu

Warto w tym miejscu powołać się na wciąż świeży przykład rekordowej „klikalności” filmu braci Sekielskich „Tylko nie mów nikomu”. Jasne, że na sukces tego filmu zapracował nośny temat przestępczości seksualnej wśród księży i nazwisko jego współtwórcy Tomasza Sekielskiego, znanego publicysty telewizyjnego, ale rekordową liczbę, ponad 20 mln otwarć na YouTubie w ciągu zaledwie paru dni od rozpoczęcia emisji, przyniosła temu filmowi umiejętnie prowadzona kampania promocyjna, która wywołała pełne napięcia oczekiwanie na zakończenie produkcji.

Jeśli, więc firma chcąca reklamować swój produkt, usługę bądź promować swój wizerunek, albo przekonywać do określonych treści, idei i wiedzy i osiągnąć sukces, powinna zwrócić się do profesjonalistów w dziedzinie produkcji filmów reklamowych i tworzeniu skutecznych i efektywnych kampanii promocyjnych i zapoznać się z dotychczasowymi osiągnięciami, opiniami i recenzjami, a także z dostępnym na stronie każdego zespołu, studia czy pracowni filmowej portfolio.

Na podstawie udostępnionych na stronach twórców filmowych danych o ich dotychczasowych osiągnięciach, zdobytych nagrodach, czy opinii innych zleceniodawców, poszukujący wykonawcy filmu reklamowego inwestor, może się wstępnie zorientować, którzy z nich posiadają odpowiednie przygotowanie zawodowe, posiadają odpowiedniej klasy sprzęt oraz, last but not least, odpowiednią do wywoływania wskazanych emocji wrażliwość artystyczną, mogą być najbliżej spełnienia ich oczekiwań, a wśród nich na pewno wart polecenia wysokiej klasy zespół filmowy Refugium Films.