filmy reklamowe produkcja dom produkcyjny warszawa

Złudne są oczekiwania, że im krótszy spot lub film reklamowy, na przykład trwający nie dłużej niż trzy minuty explainer video, tym są krótsze wstępne prace – bywa, że jest zupełnie inaczej i żmudny etap przygotowawczy może być dłuższy od całego procesu produkcji filmu reklamowego. Doświadczeni filmowcy wiedzą, bowiem, że im bardziej skrupulatne i przewidujące przygotowania, tym łatwiejsza i tańsza produkcja.

Dopiero na podstawie wstępnego planu scenariusza – briefu, pisany jest scenariusz filmu reklamowego. Piszący scenariusze najczęściej pamiętają, że dobry film reklamowy nie może być tylko suchym przekazem podstawowych informacji o reklamowanym produkcie, lecz musi opowiadać jakąś historię, która zainteresuje przygodnych widzów i przyciągnie ich uwagę do reklamowanego produktu czy usługi. Bardzo dobry film reklamowy powinien wzbudzać jakieś emocje, a to znaczy, że powinien rozbawiać albo wzruszać, a na pewno zaciekawiać.

Jednym z etapów realizacji filmu reklamowego jest storyboard, czyli takie układanie scen, postaci i akcji filmu, żeby zachować logiczny i zrozumiały dla widzów ciąg opowiadanej historii z uwzględnieniem chronologii pokazywanych zdarzeń i płynnego przechodzenia od jednej sceny do drugiej. Storyboard jest ważną wskazówką dla trzeciego po napisaniu scenariusza i wykonania zdjęć etapu produkcji filmu reklamowego – montażu. Natomiast ostatnim etapem realizacji filmu jest tzw. postprodukcja, w czasie, której dokonuje się niezbędnych prac uzupełniających, takich jak poprawa kolorystyki, synchronizacja dźwięku, podkładanie muzyki, wprowadzanie efektów specjalnych itp. 

Tylko najwyżej wykwalifikowanie twórcy filmów są w stanie sprawnie i optymalnie prędko przeprowadzić realizację filmu reklamowego, a wśród nich są także filmowcy z Refugium Films.