produkcja filmów rekalmowych i promocyjnych

Cywilizacja cyfrowa, w której żyjemy to nie jest czas na zastanawianie się, czy warto reklamować produkt, usługę czy wizerunek za pośrednictwem różnego rodzaju mediów, żeby istnieć na rynku. Śmiało można postawić tezę, że jak czegoś nie ma w mediach, to tak, jakby nie istniało w świadomości potencjalnych nabywców. Jedyny płynący z tego wniosek jest taki, że żeby sprzedać produkt usługę lub wizerunek, albo wypromować ideę lub wiedzę o czymś, trzeba to pokazać jak najszerszej widowni, a więc w mediach.

Oczywiście sposób reklamowania produktu czy też promowania idei, jest zależny od rodzaju przedmiotu reklamy bądź promocji. Trudno nawet sobie wyobrazić osiągnięcie pożądanej skuteczności i efektywności reklamy czy promocji bez poszanowania specyfiki ich przedmiotu. Nie można przecież w taki sam sposób reklamować artykułów pierwszej potrzeby, np. masła, czy wędlin, jak luksusowe jachty, czy inne przedmioty zbytku. I to wcale nie tylko z powodu różniącego się „targetu”, czyli potencjalnych odbiorców reklamowanych produktów, ale choćby, dlatego, że adresaci przekazów reklamowych czy treści promocyjnych przywiązują inny rodzaj uwagi do masła, a inny do jachtu.

Jeśli masło – czego dowodzą specjalistyczne badania – można reklamować z powodzeniem poprzez explainer video, czyli szybką, ledwie zauważalną reklamą filmową, to jachty powinno się reklamować w zupełnie innym czasie i paśmie nadawania, gdy odbiorcy są bardziej skłonni do dłuższego kontemplowania treści reklamowych i podchodzą do nich z większym namysłem. Inaczej mówiąc, ten sam widz będzie zainteresowany odpowiednio przekazaną mu reklamą masła i pozostanie zupełnie niezainteresowany ofertą nowoczesnych jachtów, co może się radykalnie zmienić, gdy będzie przygotowany do odbioru innego rodzaju treści.

O tym, kiedy najlepiej zastosować reklamę w postaci expalainer video, a kiedy użyć innej formy, na pewno wiedzą profesjonalni twórcy filmów dokumentalnych i reklamowych takich, jak Refugium Films