
Oprócz wielu podstawowych różnic, jakie daje zleceniodawcy filmu reklamowego kontakt z profesjonalnym jego wykonawcą, takim, jak m.in. Refugium Film, jest także zapewnienie ochrony przed możliwym atakiem na treści w tym filmie zawarte.
O tym, że Internet jest wykorzystywany w złych celach wiadomo właściwie od początków jego istnienia. Oprócz uruchamianych przez służby agresywnych państw olbrzymich machin szpiegujących i prowadzących dywersyjną propagandę mającą wywołać osłabienie struktur państw, w których działają, istnieje też olbrzymi przemysł produkujący programy, reklamy i treści, nie tylko nieetyczne i niezgodne z prawem, ale wręcz z rozmysłem i premedytacją prowadzące wrogą działalność wobec konkurujących z sobą firm. Mają one często postać zewnętrznych aplikacji, których celem jest przekierowanie ustawień, po to, żeby odwrócić uwagę użytkowników od legalnie reklamowanych produktów, usług i promowanych treści i przechwycić potencjalnych nabywców reklamowanych produktów usług lub promowanych treści. Tego typu piractwo jest prowadzone przy pomocy coraz bardziej wyszukanych i skutecznych metod i narzędzi. Te swego rodzaju konie trojańskie podstawiane odbiorcom legalnych filmów reklamowych, pokazów video są tak przemyślnie zaprogramowane, że nieobeznany ze wszystkimi tajnikami Internetu użytkownik – a tacy stanowią 90% ogółu – nie potrafi się ich pozbyć i często w ogóle porzuca poszukiwanie interesujących go treści.
Użytkownika Internetu, wchodzącego na interesującą go stronę atakują m.in. wyskakujące okienka (pop under), pływające banery, skysrapery, interstitia – trwająca od kilku do kilkudziesięciu sekund bardzo inwazyjna reklama, pojawiająca się na całym ekranie monitora tuż przed załadowaniem właściwej strony WWW. To tylko parę z setek najróżniejszych narzędzi walki o uwagę potencjalnych nabywców reklamowanych w Internecie produktów, usług i akcji promocyjnych używanych przede wszystkim przez nieetycznie działających strategów marketingowych. Jednak operatorzy witryn, przestrzegający etycznego działania, starają się tak wprowadzać treści reklamowe i promocyjne, żeby w jak najmniejszym stopniu odwracały uwagę aktywnego użytkownika od interesujących go treści, po które sięgnął, wyszukując w wyszukiwarce i otwierając interesującą go stronę.