
Najważniejszym celem twórców filmów reklamowych i wszelkich audiowizualnych kampanii promujących wizerunki, idee i wiedzę, a także treści rozrywkowe i edukacyjne, jest sprawić, żeby produkcja filmu zapewniła mu pożądaną przez zleceniodawcę skuteczność, czyli jak najszerszy odbiór oraz efektywność, czyli płynącą ze skuteczności opłacalność. Jednym słowem chodzi o zrobienie takiego filmu reklamowego, który reklamowanym produktem zainteresuje jak najwięcej potencjalnych nabywców tego produktu. Żeby to osiągnąć twórcy filmowi z żelazną dyscypliną przestrzegają pewnych zasad.
Podstawową zasadą, jaką kierują się profesjonalni twórcy filmów reklamowych lub promujących inne treści, a wśród nich reżyserzy, operatorzy i producenci tworzący grupę twórczą Refugium Films jest znalezienie jakiejś historii związanej z reklamowanym produktem lub ideami, które ma promować tworzony film. Na znalezienie odpowiedniej storyboard, czyli motywu przewodniego filmowej historii, doświadczeni twórcy filmów reklamowych, poświęcają bardzo dużo czasu we wstępnej fazie tworzenia. Nie wszyscy zleceniodawcy od razu rozumieją jak ważna jest ta wstępna faza produkcji filmu reklamowego lub promującego inne treści. Uważają często, że ich rola w powstawaniu filmu mającego promować ich produkt, zaczyna się od złożenia zlecenia i podpisania umowy, a kończy na opłaceniu faktury. Rzecz jednak w tym, że to oni sami wiedzą najlepiej, dlaczego ich produkt jest lepszy od innych i jakich potencjalnych nabywców należy nim zainteresować.
Dlatego celem każdego briefu, czyli spotkania twórców filmu reklamowego ze zleceniodawcą, jest wytypowanie podczas długich nieraz rozmów szczegółów, których przedstawienie w jak najbardziej zwięzłej formie, dałoby efekt, o który chodzi – przyciągnięcie uwagi widzów i potencjalnych nabywców reklamowanego produktu.
Nawet najkrótszy film w formacie explainer video musi opowiadać jakąś historię. Najlepiej, jeśli to będzie prawdziwa historia usłyszana i przyjęta dla potrzeb scenariusza filmu reklamowego podczas jednego z pierwszych briefów.
Zobacz więcej: produkcja filmów reklamowych w Gdańsku