
Rozpoznawalność marki to jeden z podstawowych warunków powodzenia biznesu. O rozpoznawalność nieustannie troszczą się firmy od dziesięcioleci cieszące się rozpoznawalną na całym świecie marką. Mimo, że oferowane przez światowe marki produkty, towarzyszą ludziom „od zawsze” i są czymś tak oczywistym, jak deszcz i wiatr, firmy, których nazw nawet nie ma potrzeby wymieniać, bo wszyscy je znają, wciąż usilnie zabiegają, żeby być wszędzie widoczne i słyszalne. Żeby sobie lepiej uświadomić, jakie znaczenie mają te nieustanne zabiegi, zapewniające rozpoznawalność marki, wystarczy podsunąć swojej wyobraźni chęć napicia się czegoś zimnego. Jak to wynika ze specjalistycznych badań, aż w ośmiu na dziesięć przypadków, wyobraźnia natychmiast podsunie jedną, a najwyżej dwie najbardziej rozpoznawalne na całym świecie marki. A mimo to obie te firmy wciąż wydają gigantyczne pieniądze na podtrzymywanie powszechnego zainteresowania ich produktem.
Do legendy należy już prezentacja najlepszych filmów reklamowych przed największą amerykańską imprezą sportową, jaką jest skupiający uwagę stu milionów Amerykanów i miliarda ludzi na całym świecie Super Bowl, finał rozgrywek amerykańskiego futbolu. Największe światowe firmy nie szczędząc gigantycznych nakładów zamawiają na tę okazję kosztowne filmy reklamowe, które przez cały następny rok mają pobudzać wyobraźnię widzów całego świata, jako telewizyjne spoty reklamowe. Ten swoisty festiwal najdroższych filmów reklamowych świata, powinien dawać – i daje! – do myślenia biznesmenom i marketingowcom, jak ważny dla reklamy produktu lub promocji jakichś treści, jest film reklamowy.
Czy warto zaoszczędzić na filmie reklamowym?
Rozpoznawalność, skuteczność i efektywność, to trzy podstawowe cele, jakie musi spełniać film reklamowy, żeby inwestycja w film opłaciła się zleceniodawcy, a także dała satysfakcję twórcom filmu reklamowego, co ma dla nich znaczenie nie tylko dla spełnienia ambicji zawodowych, ale w dużym stopniu może się przełożyć na skuteczność i efektywność ich biznesu w postaci dalszych zamówień.
Na pytanie zawarte w powyższym podtytule, odpowiedź wcale nie musi być jednoznaczna, nawet z punktu widzenia pracowni filmowej oferującej usługi w zakresie tworzenia filmów reklamowych czy projektowania kampanii marketingowych, chociaż określenie „tani” powinno być szybko zastąpione przymiotnikiem „optymalny”. Z jednej strony dla obu stron – zleceniodawcy i zleceniobiorcy – stojących przed koniecznością podpisania umowy o dzieło, jest oczywiste, że film reklamowy lub kampania promocyjna, powinien być z założenia taki, na jaki stać zleceniobiorcę, czyli tani.
Jednak dopiero po wielu godzinach spędzonych na wspólnym ustalaniu, JAKI ma być film reklamowy, żeby spełniał trzy warunki: a/ rozpoznawalności firmy zleceniodawcy oraz b/ skuteczności, czyli dotarcia do jak najszerszej widowni i c/ efektywności, czyli opłacalności finansowej; obie strony mogą ustalić cenę optymalną, czyli taką, która w stopniu maksymalnym zadowala zleceniodawcę i zleceniobiorcę.
Ustalenia te muszą uwzględniać techniczne wymagania dobrej produkcji filmowej, czyli wysoką jakość zdjęć, nagłośnienia i montażu, ale także zapewnić filmowi reklamowemu niezbędny ładunek emocjonalności, co może zapewnić tylko profesjonalny reżyser z dużym doświadczeniem. W celu zapewnienia filmowi reklamowemu spełnienia wszystkich warunków, zleceniodawca powinien zwrócić się do renomowanych zespołów filmowych, takich jak Refugium Films.