
Już teraz widać, jak przeżywana obecnie przez cały świat pandemia odmieni radykalnie naszą rzeczywistość. Wszelkie ugruntowane poglądy, a także metody współdziałania ludzi w różnych dziedzinach życia ulegają właśnie gruntownej przemianie i tak naprawdę nikt nie jest w stanie przewidzieć skutków tej przemiany.
Aż trudno uwierzyć, że zaledwie w ciągu dwóch miesięcy, a więc praktycznie z dnia na dzień tak radykalnej odmianie uległ między innymi rynek pracy. Dzisiaj mówi się o setkach tysięcy bezrobotnych we wszystkich dotkniętych pandemią krajach. Jak w złym śnie, ludzie cieszący się względnym dobrobytem w warunkach, gdy pracodawcy poszukiwali pracowników, stanęli przed koniecznością poszukiwania pracy.
Mimo to, są optymiści, którzy głoszą, że gospodarka świata, choć nadwyrężona wróci do swojej poprzedniej świetności prędzej niż się wszystkim zdaje i po niezbędnych poprawkach zacznie kwitnąć lepiej niż dotychczas. Nie pozostaje nic lepszego, jak życzyć optymistom trafności ich prognoz, a w oczekiwaniu na powrót koniunktury przypomnieć sobie czasy tuż przed pandemią, kiedy notowano najniższe wskaźniki bezrobocia i kiedy to pracodawcy ubiegali się o pracowników, a nie odwrotnie.
W tych dobrych czasach profesjonalne agencje i studia filmowe cieszyły się zamówieniami na filmy określane, jako Employer Brand.
O czym opowiadają filmy Employer Brand?
W czasach koniunktury gospodarczej, kiedy wszystkie gałęzie przemysłu pracują na najwyższych obrotach, a nieustannie rozwijający się sektor usług wszelakich wciąż rozszerza rozpieszczają klientów ofertę każde wolne ręce do pracy są na wagę złota, a na najwyższej klasy fachowców polują headhunterzy, wielkiego znaczenia nabierają filmy i akcje promocyjne, których celem jest ocieplanie wizerunku firm poszukujących pracowników
Największe firmy cieszące się markami rozpoznawalnymi na całym świecie, oprócz tradycyjnych filmów reklamowych i akcji promocyjnych, zamawiały w studiach producentów filmowych, także filmy Employer Brand, mające ocieplać wizerunek wielkich, często mających zasłużoną sławę bezdusznych korporacji firm. Firmy te usilnie chciały zatrzeć panujące od dłuższego czasu wrażenie, że ich pracownicy, często nazywani dość pogardliwie korpoludkami są traktowani jak pionki na szachownicach, na których wielcy tego świata rozgrywają partie między sobą. Zatrudniani przez wielkie firmy specjaliści z zakresu psychologii pracy odkryli zależności między wydajnością i zaangażowaniem w pracę, pracowników, którzy czują się akceptowani i dobrze traktowani przez kolegów i zwierzchników, a tymi, którzy źle znoszą panującą w firmie atmosferę, a swoje obowiązki wykonują pod presją strachu przed zwolnieniem i pozostawaniem bez możliwości zarabiania na życie.
Dobrze zrobione Employer Brand video opowiada jakąś historię o ludziach, którzy najbardziej przyczynili się do powstania firmy oraz o tych, którzy decydują o takich wartościach, jak koleżeństwo, solidarność, współpraca, możliwości indywidualnego rozwoju, wyjazdów integracyjnych, dostępu do ośrodków rekreacyjnych itd. Jednym słowem, celem employer Brand jest takie przedstawienie zlecającej jego wykonanie firmy, żeby potencjalny pracownik chciał w niej pracować.
Profesjonalni, doświadczeni twórcy filmów reklamowych i kampanii promocyjnych, a wśród nich Refugium Films, chętnie przyjmują zlecenia na Employer Brand i inne filmy korporacyjne, bo ten rodzaj filmowej opowieści daje najwięcej możliwości zbliżonej do artystycznej pracy twórczej.