Całkiem niespodziewanie dla samego autora, artykuł poświęcony „dobrym radom wujka G.” o tym, jak robić dobre filmy reklamowe i zaprojektować udane kampanie promocyjne wizerunków, idei i wiedzy, w zamyśle mający formę dziesięciu syntetycznych punktów rozrósł się do trzech odcinków, co pokazuje, jak trudno jest opowiedzieć coś zwięźle, ale zrozumiale. Zwięzłość i zrozumiałość zaś należą do podstawowych warunków wyprodukowania dobrego filmu reklamowego.

Zanim do wcześniej przedstawionych ośmiu punktów „Dekalogu twórców dobrych filmów reklamowych”, opracowanego na podstawie zebranych z różnych źródeł „dobrych porad” profesjonalnych, mniej i bardziej znanych twórców tych filmów zostaną dołączone opisy dwóch ostatnich „przykazań”, warto wymienić wszystkie zsyntetyzowane punkty „dekalogu”:

1. Film reklamowy musi o czymś opowiadać.

2. Film reklamowy musi przekazywać zsyntetyzowane treści.

3. Film reklamowy nie może być przegadany.

4. Filmowi reklamowemu trzeba zapewnić najwyższą jakość techniczną.

5. Film reklamowy musi umożliwiać odbiorcy spojrzenie z jego punktu widzenia.

6. Filmowi reklamowemu trzeba zapewnić najwyższą ”klikalność” w mediach s.

7. Film reklamowy musi być sam reklamowany, jako gotowy produkt.

8. Film reklamowy musi zawierać elementy budujące markę jego twórców.

9. Filmowi reklamowemu trzeba zapewnić najlepsze SEO

10.  Film reklamowy musi trafiać najprostszą drogą do z góry określonego odbiorcy

 

Żeby ostatecznie zamknąć cykl poświęcony radom zebranym od doświadczonych i profesjonalnych twórców filmów reklamowych oraz promocji wizerunków, idei i innych treści, należy jeszcze dodać opis dwóch ostatnich punktów „dekalogu”:

 

Ad pkt 9. Nawet najlepiej pomyślany i wyprodukowany film reklamowy nie spełni swojego zadania i nie stanie się skuteczny i efektywny, jeśli jego twórcy, a także zleceniodawcy, chcący reklamować i promować swoje produkty oraz treści, nie zadbają o dotarcie z nim do jak najliczniejszej widowni, a więc potencjalnych nabywców reklamowanych produktów. Dlatego tak ważne jest maksymalne ułatwienie potencjalnym odbiorcom filmów reklamowych odnalezienie ich w nieogarniętych przestworzach internetu. M.in. trzeba zapewnić filmowi reklamowemu najlepsze SEO – Search Engine Optimization, albo inaczej pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Chodzi tutaj o to, żeby w materiałach promujących film reklamowy zawrzeć treści optymalizujące wyszukanie go w Sieci. Warto przy tym pamiętać o wielkiej roli, jaką w pozycjonowaniu stron odgrywają  Facebook, Twitter, Google+ i inne media społecznościowe.

 

Ad pkt 10. Jeśli film reklamowy ma być skuteczny i efektywny powinien, a nawet musi być adresowany do ściśle określonych adresatów, czyli scenariusz filmu powinien być maksymalnie wolny od treści uniwersalnych. Ten warunek wynika nie tylko z konieczność kondensowania przekazywanych informacji do ściśle określonej długości przekazu, ale także z potrzeby precyzyjnego trafienia do odbiorców potencjalnie najbardziej zainteresowanych przedmiotem reklamy czy promocji.

 

O wszystkich warunkach zapewniających filmowi reklamowemu i promowanym treściom najwyższą skuteczność i efektywność, wiedzą najwięcej profesjonalni twórcy tych filmów, w tym także fachowcy skupieni w Refugium Films.